Påsktider

Igår var jag hos osteopaten och fick en rejäl behandling. Var spänd i rygg och nacke och det ville hon ju givetvis ha bort. Så det blev en massa knådande och dragande i muskler och kotor. Lite öm är jag allt idag =P Men det är riktigt jävla skönt när spänningarna försvinner och man kan vara människa igen! Var ute en sväng med min lille Hobson igår också. Red med Jennie och PS och vi hade bara halsring =) Lite läskigt var det för han ville inte alltid lyssna, men egentligen är det ingen skillnad mellan enkelt tränsbett och halsring på honom så då tar jag gärna halsringen någon mer gång, för då behöver jag ju inte störa honom alls i munnen =) Hobbe blev lite svettig där jag satt igår, märks att det börjar bli varmare nu, han blir så varm direkt. Numer går den helrakade(!) hästen utan täcke för han svettas under det.

Idag står det Kalmarresa på schemat. Fick lite pengar från a-kassan idag och jag skulle verkligen behöva något fint tills vi åker på resa om 25 dagar. Bara 25 dagar kvar ju! Det ska bli riktigt härligt! =) Måste ju snart börja förbereda... Mycket att packa och se till så batterierna till kameran är laddade och få med den, fast det glömmer jag nog inte. Måste bestämma mig för vilka grejjer jag ska ha med till den också... Funderar på om jag bara ska ta mitt 18-135/3.5-5.6 eller om jag ska plocka med mitt 50/1.8. Det sistnämnda väger inte så mycket så det är inte hela världen att plocka med det utan att använda. Nu råkar det vara min absoluta favorit, men frågan är hur mycket man använder det på resa, känns som 18-135 kommer sitta på hela tiden. Har ju några dagar till att fundera =) Får börja köra lite ordentligt på gymmet igen nu så man kommer lite i form. Har tampats med min förkylning tillräckligt länge, nu får det vara nog!

Adam åker till Danmark i helgen så det blir lite ensamt hemma. Eller kanske inte, i morgon är det party med girlsen och på lördag blir det utflyttningsfest. Kan nog hitta på saker både på söndag och måndag så behöver jag inte vara så mycket själv, eller om jag bara ska försöka njuta av tystnaden här hemma =P Ingen som ligger bredvid i sängen och snarkar (förutom katten, men han snarkar tyst) =)

Nehej, nu ska jag nog passa på att åka och handla tidigt när jag ändå är uppe =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0